Teszt

95-E10 Valóban nincs vele baj? II.

Üdvözlök mindenkit! Az előző részben elhatároztam, hogy a végére járok annak, hogy valóban hasznos-e nekünk az E10-es jelölésű üzemanyag. Egy hét elteltével még csak igen szerény részeredményekkel szolgálhatok. Lévén, hogy január első hetében járunk, még nem kell annyit motoroznom, mint amikor már beindul rendesen az élet, így csak valamivel több, mint egy tankot sikerült elmotoroznom kb. 420 kilométert megtéve mindösszesen. Az első tapasztalataim szerint, sokkal könnyebben indul a motor, és könnyedén megy ismét. A végsebesség a legutóbb mért 95 körüliről, ismét 105 km/h-ra tért vissza. A lámpánál nem áll le, és stabilan tartja az ezres fordulatot. A fogyasztása egyelőre még “csak” 10% csökkenést mutat, de azt hozzá kell tennem, hogy az előzőleg tankolt E10-es, 95-ös benzint igen sanyarú, párás lefagyott, nyálkás útviszonyok között motoroztam el, ami azt jelenti, hogy nem húztam neki, hanem igen lassú, óvatos módon vezettem. Ez a hét viszont száraz, napos körülmények közt telt többnyire, és bizony nem kíméltem a kicsikémet. Elég kegyetlenül bántam vele. Csutkára húztam a gázt, amikor csak lehetett. A 10% így már nem is olyan rossz! Jövő héten visszatérek a kímélő üzemmódhoz. Az már most nyilvánvaló, hogy nem veszítek pénzt azzal ha 10%-al drágább benzint tankolok. A későbbiekben pedig talán az is kiderül, hogy mit nyerek vele, és mit nem veszítek még, a pénzen kívül.

A következő videót a hitelesség kedvéért készítettem, és a továbbiakban is dokumentálni fogom, hogy mi történik. A tankolások adatait egyébként a motor vásárlása óta fényképekkel rögzítem, az útvonalakat pedig az Rbiker alkalmazással. A jövő hét végén ismét beszámolok a tapasztalataimról.

4 756 hozzászólás

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.