
95-E10. Valóban nincs vele baj?
30 éve futárkodom nagyjából. Sokáig MZ-vel, majd SR125-ös Yamahákkal űztem az ipart. 2008 ban vásároltam egy YBR125-öst, 6000 kilométerrel, amivel a mai napig kb. 550000 kilométert gurultam. Ezért is döntöttem úgy, hogy a következő munkás motorom is ilyen lesz, és ez annyira jó döntésnek bizonyult, hogy 2019 október végén, megvettem a 3. YBR125-öst . Egy Honda szalonban leltem rá, és a rendszám alapján, az adatbázis szerint, nagyjából 23000 kilométert futott. Mondhatom, hogy elég jól ismerem a típust, ezért a kisebb hiányosságok felett szemet hunytam, és kifizettem az árát.
A motorocska a novemberi hónapban rengeteg dolgozott. Végig remekül futott, és hozzávetőlegesen 380 kilométerenként kellett beállnom a kútra tankolni. Eljött a december, és megjelentek az E10-es, üzemanyagok. Volt ahol kiírták például a Shell-nél, és volt ahol nem, de később kiderült, hogy már azokon a helyeken is E10-et tankoltam. A reggelek már kicsit hidegebbre fordultak, és ennek tudtam be, hogy nehezebben indul. Szívatóval is többször leállt hidegen, és a lámpáknál való megállásnál melegen is elhallgat a szentem. Megnéztem, hogy a 2006-os YBR125 érzékeny-e a megemelt etanol szintre, de a táblázat szerint, bírnia kéne.
A mai nap észrevettem, hogy gyorsabban süllyed a benzinszintjelző, mint amit megszoktam, és ez már szöget ütött a fejemben. A hideg nem indokol ekkora fogyasztásnövekedést. Úgy döntöttem, hogy kiderítem mi folyik a karburátoromba, ezért hétfőtől kizárólag az OMV 100-as benzinjét fogom tankolni, ami kb. 40 forinttal drágább literenként. Abban nincs etanol, hanem valami más löttyel érik el a törvényben meghatározott növényi százalékot. Nyilván a magasabb oktánszám alapvetően javítana a menettulajdonságokon, de sajnos a 95-ösbe az OMV is etanolt tuszkol. Ezzel együtt, nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. A tankolásokról, kilométerekről, és tapasztalatokról, hetente legalább egyszer beszámolok.

Folytatása következik
Ezeket is érdemes megnézni

De jó! Esik a hó!
2019.12.02.
Itáliai körút, avagy katasztrófák nyomában 3.rész
2019.12.02.
24 091 hozzászólás
PaZo
Szia
Én régóta az OMV maxmotion 95-ös benzinét tankoltam, autóba-motorba egyaránt. A motorba – télen nem használom annyit – OMV 100-asat töltöttem. Ez évek óta beválik: nincs lecsapódás/kiválás a karbiban, könnyen indul, ha az idő engedelmével megyek egy-két kisebb karikát. A mostani hírek olvastán-hallatán – bár a Yamaha a lista szerinte kompatibilis az E10-zel – úgy gondolom, átállok a 100-as benzint használók táborába.
Köszi, hogy megírtad a tapasztalatodat, segítettél a döntésben.
Minden jót, széles utat!