Teszt

95-E10. Valóban nincs vele baj?

30 éve futárkodom nagyjából. Sokáig MZ-vel, majd SR125-ös Yamahákkal űztem az ipart. 2008 ban vásároltam egy YBR125-öst, 6000 kilométerrel, amivel a mai napig kb. 550000 kilométert gurultam. Ezért is döntöttem úgy, hogy a következő munkás motorom is ilyen lesz, és ez annyira jó döntésnek bizonyult, hogy 2019 október végén, megvettem a 3. YBR125-öst . Egy Honda szalonban leltem rá, és a rendszám alapján, az adatbázis szerint, nagyjából 23000 kilométert futott. Mondhatom, hogy elég jól ismerem a típust, ezért a kisebb hiányosságok felett szemet hunytam, és kifizettem az árát.

A motorocska a novemberi hónapban rengeteg dolgozott. Végig remekül futott, és hozzávetőlegesen 380 kilométerenként kellett beállnom a kútra tankolni. Eljött a december, és megjelentek az E10-es, üzemanyagok. Volt ahol kiírták például a Shell-nél, és volt ahol nem, de később kiderült, hogy már azokon a helyeken is E10-et tankoltam. A reggelek már kicsit hidegebbre fordultak, és ennek tudtam be, hogy nehezebben indul. Szívatóval is többször leállt hidegen, és a lámpáknál való megállásnál melegen is elhallgat a szentem. Megnéztem, hogy a 2006-os YBR125 érzékeny-e a megemelt etanol szintre, de a táblázat szerint, bírnia kéne.

A mai nap észrevettem, hogy gyorsabban süllyed a benzinszintjelző, mint amit megszoktam, és ez már szöget ütött a fejemben. A hideg nem indokol ekkora fogyasztásnövekedést. Úgy döntöttem, hogy kiderítem mi folyik a karburátoromba, ezért hétfőtől kizárólag az OMV 100-as benzinjét fogom tankolni, ami kb. 40 forinttal drágább literenként. Abban nincs etanol, hanem valami más löttyel érik el a törvényben meghatározott növényi százalékot. Nyilván a magasabb oktánszám alapvetően javítana a menettulajdonságokon, de sajnos a 95-ösbe az OMV is etanolt tuszkol. Ezzel együtt, nagyon kíváncsi vagyok az eredményre. A tankolásokról, kilométerekről, és tapasztalatokról, hetente legalább egyszer beszámolok.

Így már rendes munkagépnek néz ki.

Folytatása következik

4 054 hozzászólás

  • Névtelen

    Szia Béni! Köble András vagyok., szintén régi biciklista!én 2t 150 es hondát hajtok, most vettem meg negyediket,szintén parádésan 9220km el! És ugyan ezt a szart tapasztalom mint te, pedig a2t sokkal igénytelenebb csacsi mint tiéd!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé.